مسئله 137: حجّ إفراد مرکب از دو عمل است: حج و عمرۀ مفرده.
مسئله138: در حجّ إفراد، ابتدا بايد اعمال حجّ تمتّع، انجام شود و پس
از آن عمرۀ مفرده به جا آورده شود.
مسئله139: کيفيت و احکام حجّ إفراد مانند حجّ تمتّع است با اين تفاوت
که: اولاً قرباني در حجّ تمتّع واجب و در حجّ إفراد مستحب است. ثانياً محلّ احرام
در حجّ تمتّع شهر مکّه است و در حجّ إفراد، يکي از مواقيت يا منزل حجگزار است و
اگر اهل مکّه باشد، محلّ احرام او، شهر مکّه است.
مسئله140: در حجّ إفراد، لازم نيست عمرۀ مفرده را بلافاصله بعد از
اعمال حج به جا آورد، بلکه هر زماني انجام شود، جايز است، گرچه در ماههاي حج
نباشد.
مسئله141: کسي که حج إفراد بر او واجب نيست، لازم نيست بعد از به جا
آوردن اعمال حجّ، عمرۀ مفرده به جا آورد، گرچه مستحب است.
مسئله142: حجگزار در حجّ إفراد، بدون عذر هم ميتواند اعمال مکّه
(طواف حج و نماز آن، سعي، طواف نساء و نماز آن) را قبل از رفتن به عرفات انجام
دهد، گرچه به جا آوردن اين اعمال بعد از تقصير يا حلق در مني، بهتر است.
مسئله143: اگر کسي در حجّ إفراد اعمال مکّه را زودتر از رفتن به عرفات
انجام دهد، تا زماني که اعمال حج را تمام نکند، لذت جنسي بر او حلال نميشود.
مسئله144: کسي که محرم به احرام عمرۀ تمتّع شده است و به جهتي حجّ او
مبدّل به حجّ إفراد ميشود، بايد با همان احرام، اعمال حجّ إفراد را به جا آورد.